Na czym polega pozycjonowanie stron?

Aby dobrze wypozycjonować stronę, jedną z niezbędnych czynności jest wczucie się w rolę internauty – potencjalnego klienta Państwa firmy. Należy się więc zastanowić, jakie słowa wpisałby w wyszukiwarce internetowej, chcąc znaleźć usługi, które Państwo oferujecie, i właśnie na takie frazy pozycjonować.

Przykładowo: zdecydowanie lepiej jest wybrać frazę odkurzacze rzeszów niż odkurzacze. Dlaczego? Przede wszystkim jest ona bardziej konkretna, a co za tym idzie, tańsza i łatwiejsza do wypozycjonowania. Poza tym potencjalny nabywca odkurzacza mieszkający w Rzeszowie nie będzie jeździł specjalnie do Warszawy czy Krakowa, aby zakupić sprzęt. W związku z tym wpisze w wyszukiwarce frazę zawężającą zakres jego poszukiwań do tego miasta.

Innym sposobem jest pozycjonowanie stron WWW na frazy, które są rzadko używane, czyli niszowe. Są to najczęściej nazwy konkretnych produktów. Jeżeli klient ma skonkretyzowany model, który chce zakupić, wpisze w wyszukiwarce jego nazwę, np. electrolux zam 6100. Takich fraz można wypozycjonować wiele za cenę podobną do pozycjonowania jednej ogólnej frazy odkurzacze. Wybór fraz należy do Państwa, ale, oczywiście, pomożemy przy tym.

Jednak nie tylko frazy mają istotny udział w pozycjonowaniu. Oprócz ich wyboru i umieszczania w odpowiednych katalogach razem z linkami do strony wykonuje się jeszcze szereg innych czynności związanych z optymalizacją strony. Optymalizacja jest dostosowaniem kodu strony i jej treści do standardów wyszukiwarek w taki sposób, aby uznały one ją za wartą uwagi. Jest to bardzo złożony, ciągły proces. Aby dobrze wypozycjonować stronę, trzeba się orientować w mechanizmach wyszukiwarek internetowych i nadążać za zmianami, które w nich zachodzą, a przy tym skutecznie wyprzedzać konkurencję.

Jeżeli chodzi o dobór wyszukiwarek, najlepiej postawić na pozycjonowanie Google, ponieważ jest ona najpopularniejsza.